נוכחות אינטרנטית לעסק – כבר לא פריווילגיה

אם בעבר בעלי עסקים קטנים היו יכולים להרשות לעצמם שלא לפתוח אתר ולקדם את עצמם באינטרנט, היום מדובר כבר בחובה ולא בפריווילגיה.

לפעמים ניתן לראות עסקים אשר משקיעים אלפי שקלים בשלטי חוצות ענקים לתיירים, סיסמאות וירידי אוכל בסופי שבוע (אם מדובר במסעדות).  למרות זאת, אם באמת אנסה לחפש את המסעדה האהובה עלי בגוגל , סביר להניח שלכל הפחות אמצא את התפריט שלה באחד מהאינדקסים המרכזים מסעדות בישראל. למעשה, לבעל העסק אין בדרך כלל אפשרות לקבוע כיצד יראה הדף שלו באתר חיצוני, ישנם אתרים שנהנים לדחוף פרסומות של גוגל ממש ליד שם העסק ובכך להרוויח כסף בקלות ולבלבל את הגולשים שבעצם כבר ידעו מה הם מחפשים…

התופעה הזו אמורה לצרום לכל מי שנהוג להשתמש במנועי חיפוש או אפילו בפייסבוק לפחות פעם אחת ביום, זאת מכיוון שהיום כל כך קל להקים אתר אינטרנט או לפחות דף פייסבוק ודרכם לקדם את העסק שלהם ברשת האינטרנט. אם בעבר היה צריך לשלם למעצב גרפי, מתכנתים ומישהו שישמור על האתר באוויר 24 שעות, היום יש דרכים הרבה יותר קלות לשמור על נוכחות העסק באינטרנט. הנה כמה דוגמאות שכמעט כל אחד יכול ליישם:

1.פתיחת דף מעריצים בפייסבוק – הרבה מאוד עסקים רושמים בפרופיל האישי שלהם את שם העסק. פייסבוק לא ממש אוהבת את זה ומציעה לעסקים לפתוח דף מעריצים. היתרונות המרכזים בדפי מעריצים הם שניים : קודם כל, אין צורך לאשר כל משתמש חדש שנרשם לעדכונים מהדף (הופך לאוהד). שנית, עמודי מעריצים מקודמים בגוגל בצורה טובה יותר ולכן מומלץ מאוד לתת לדף המעריצים את שם העסק במדויק ובעברית. על מנת לנהל דף שכזה לא צריך להיות "מומחה לרשתות חברתיות", מספיק קצת שכל, היגיון בריא ובעיקר יכולת להתאפק ולא לכתוב על כל מבצע חדש שאתם עורכים עשר פעמיים ביום.

2.פתיחת בלוג באחד מעשרות האתרים המציעים פתיחת בלוג חינם. זו אופציה הדורשת קצת יותר השקעה, אבל מאפשרת לשלב תמונות וקטעי וידאו בצורה נוחה יותר . אם אתם מרגישים שכתיבה היא הנאה ולא כורח, זו אופציה מומלצת מאוד. שירות שאני ממליץ עליו הוא וורדפרס.קום בעברית המאפשר לפתוח בלוגים עסקיים בעברית. מיטבי לכת יכולים להתקין את וורדפרס על אתר אינטרנט חיצוני (ראו גם סעיף 3).

3.פתיחת אתר אינטרנט עצמאי – כיום עלות ממוצעת של אחסון + דומיין (כתובת) לשנה היא בערך כ60 ש"ח לחודש. התאמת מערכת לניהול תוכן למבנה העסק אמנם דורשת שילוב של חברה חיצונית, אך לאחר מכן אתם יכולים לנהל את המערכת בעצמכם בקלות ולהוסיף תוכן רלוונטי.

4.שימוש באתרי וידאו – אתרים כמו יו-טיוב צוברים יותר ויותר פופולאריות משבוע לשבוע ויו-טיוב בעצמו כבר מותאם לחלוטין לישראל. פרסום בוידאו לעסקים הוא תחום שעדיין נמצא בחיתוליו בארץ. למרות זאת,  כיום כבר ברור כי הטלווזיה המסורתית כפי שאנחנו מכירים אותה כיום מפנה את מקומה אט אט לתוכן וידאו אינטרנטי.

 

קידום עסקים בגוגל ובפייסבוק